Majlis cukur jambul buat Firdaus

1.3.2015 di rumah ibu bapa AB telah diadakan majlis cukur jambul buat Muhammad Firdaus.Sepupu baru aina dan anis yang berumur 2 bulan iaitu anak kepada kakak dan abang ipar AB.Alhamdulillah Allah mengurniakan mereka zuriat setelah hampir 7 tahun berkahwin.

Majlis ini buat simple sahaja, panggil pun tak ramai hanya jiran terdekat dan saudara mara. Bukan main seronok lagi aina dan anis ,semua sepupu ada pada hari itu.


Dalam majlis itu seorang pun tak ambil gambar menu untuk kenang-kenangan. Sedehnya..Tak tahulah macam mana boleh terlupa. Mungkin masing-masing dah busy buat preparation terakhir pada majlis tersebut. Semua menu makanan catering sendiri.Ye...No tempah-tempah.Boleh bajet sendiri. Jimat kan.Kiranya bergotong-royong.



Majlis cukur jambul

Menu-menu
Nasi Minyak ( Marzuki & the geng (en.suami & Azami)
Kari Ayam ( Marzuki & the geng (en.suami & Azami)
Sayur tumis (Marzuki & en.suami)
Sambal Ayam ( Einasz aka Ichu)
Gulai Pisang & ikan kering( Along aka Mummy & Nana aka Didi)
Sambal belacan chenachenis ( Me....)
Air (en.suami)


Acara majlis bermula 11.00pagi dan berakhir dengan jayanya 1.00petang.Alhamdulillah.

Inilah gambar terbaru Firdaus setelah dibotakkan oleh papanya..


Majlis cukur jambul




Comments

  1. uiii semangat betul firdaus ni!!! tahniah2!!!

    ReplyDelete
  2. Comelnya Firdaus.. geram tengok.. :D :D

    ReplyDelete
  3. Selalu lupa amik gamba makanan kalau dah lapar. Hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KRAFTANGAN DARIPADA BATANG AISKRIM

Bila Hati Tersentap !!!

DIY BOTOL PLASTIK