Posts

Showing posts from October 11, 2014

Bila Nak Tambah Anak Ni?

Image
Lumrah hidup, manusia tidak pernah berhenti bertanya soalan yang sama.Tanpa memikirkan perasaan orang lain.Mungkin terlampau prihatin.
Sebelum berkahwin."Eeh..kau ni bila nak kahwin, tak kan nak hidup membujang.Kena mandi bunga ni."
Alhamdulillah, bila sudah berumah tangga dan mempunyai anak.  "Tak nak tambah lagi ke.Mana cukup. Sikit je anak ko.Nanti rugi dan menyesal bila dah tua." Sesuka hati dan sesedap mulut berkata.

(Dah tua pun..anak ramai sekalipun akan tinggal berdua je..hehehe)




Bagi aku kualiti itu penting dari kuantiti. Anak adalah amanah Allah. Kita yang menentukan dan mencorakkan masa depan anak. Ya..rezeki  ada pada setiap anak. Rezeki tak kan bergolek kalau banyak anak sekali pun. Kita kena berusaha. Yakinlah rezeki itu datangnya dalam pelbagai bentuk ,bukan hanya anak, rezeki kesihatan baik, hidup tenang,kaya raya dan macam-macam lagi..

Yang pastinya jawapan itu ada pada Yang Maha Esa. Kita hanya merancang.Dia yang menentukan yang terbaik untuk kita.Tak p…