Posts

Showing posts from July 25, 2014

Dah nak raya yeaaa..

Assalamualaikum..Hari ini hari Jumaat terakhir di bulan Ramadhan..Sebak rasanya kerana Ramadhan akan meninggalkan kita semua..Tak tahu lagi bila kita akan bertemu dengan bulan Ramadhan akan datang..Semoga Allah panjangkan umur kita untuk bertemu dengan Ramadhan akan datang..Hari ini last day kerja..kerja-kerja yang tertangguh hari tu pun dah siap..Alhamdulillah..lega rasanya, dapat menyiapkan kerja dan dapatlah bercuti dengan senang..Lagu-lagu raya sekarang ni semakin rancak berkumandang di radio..Mood raya dan nak balik kampung membuak-buak..Bila dengar lagu raya macam-macam perasaan ada..sebaklah,sedih dan gembira..
Persiapan raya tahun ni buat ala kadar je..Tak tahu lah kenapa raya tahun ni aku malas nak buat kuih raya..Beli kuih tunjuk-tunjuk je..Tak banyak pun..Lagi pun lepas raya baru nak buat kuih..Hehehe..Ada ke patut..

Rasanya malam ini ramai yang dah merancang untuk pulang ke kampung masing-masing..Tapi sebelum tu pastikan dulu keadaan rumah selamat,pintu dan tingkap dikunci r…