Posts

Showing posts from September 7, 2014

Loom Band-Gelang Getah yang cantik

Image
Haiih..baru je belek-belek Loom Band hari tu di kedai.Aina katanya berkenan dengan Loom Band iaitu Gelang Getah yang tengah hot dan jadi kegilaan kanak-kanak dan remaja sekarang di seluruh dunia. Tapi aku tangguhkan hasrat nak beli pada masa tu.
Menarik dan cantik gelang getah ni..Mak-mak pun terpesona apatah anak kecil kan.Kita boleh rujuk di Youtube kalau nak buat macam-macam design.
Harganya pun berpatutan.Boleh dijadikan hadiah kepada kawan-kawan dan sebagai tanda persahabatan.




Namun disebalik kecantikan loom band ini, ianya mengandungi phthalates dan Loom Band ini telah ditarik balik penjualannya di Britain. Terkejut juga baca artikel tersebut.
Phthalates ialah bahan kimia karsinogenik yang boleh mengganggu hormon,digunakan untuk meningkatkan fleksibiliti dan meningkatkan pelbagai ciri-ciri lain plastik.
Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) pula, tidak bercadang untuk mengharamkan penggunaan Loom Band ini. 
Namun Ibu bapa dinasihatkan supaya tidak memberi dan menjauhkan getah i…

Life Lessons

Image
Always end the day  with a positive thought  and a grateful heart...