Posts

Showing posts from July 9, 2014

Keikhlasan

Image

Chef Anis

Image
Mama nanti Anis nak jadi Chef. Anis suka masak-masak ni mama..Assistant ku yang setia membantu di dapur..Rajin sangat menolong di dapur..Kalau bab cuci cawan dan mug tu, bagi kat anis lah.. Bab menyepah kat dapur pun anis juga..Anis suka tiru cara-cara chef memasak..Ok..puan-puan hari ni chef anis nak masak sup tulang..Nak ketawa pun ada melihat gelagat anis.. Cita-cita kanak-kanak kecil sentiasa berubah.Persekitaran, latar belakang keluarga juga mempengaruhi cita-cita mereka.Aku suka kalau pendidikan seiring dengan bakat anak..Setiap anak dikurniakan bakat semula jadi sejak kecil lagi dan berbeza-beza. Sama ada kita sebagai ibu bapa menyedari bakat dan potensi diri anak-anak kita dan serlahkannya..

CPUV NUFFNANG :KASTAM MALAYSIA

Image
Assalamualaikum dan Salam Ramadhan..Hari ni terkejut, ada CPUV dari Kastam Malaysia..Hebatnya Nuffnang,Kerajaan Malaysia pun beriklan dengan nuffnang.


Kastam Malaysia sekarang ni tengah melakukan 'Ops Outlet 2014'.Operasi yang memerangi rokok haram. Sasaran adalah untuk mematahkan rangkaian penyeludupan,pengedaran dan penjualan rokok haram yang menumpukan kepada peniaga serta peruncit. 
Kepada yang memiliki rokok haram tak kira lah yang jual ke atau beli akan dikenakan denda dan boleh dipenjara.
Katakan Tidak pada rokok. Merokok kan membahayakan kesihatan. Oleh itu sayangilah diri anda, keluarga dan generasi anda.
Rajin-rajinlah klik kalau ternampak iklan nuffnang ye..