DIY BOTOL PLASTIK

Assalamualaikum semua..

Bahan kitar semula seperi botol-botol plastik banyak kegunaannya dan boleh  dijadikan pelbagai projek yang cantik. Daripada botol kecil ke botol plastik yang besar kita boleh jadikan pelbagai projek.Dan sekiranya anda seorang yang kreatif projek botol boleh kita jadikan sebagai sumber pendapatan..

Pasu bunga dan Bekas Pensel
Penyedok Sampah ataupun penyedok tanah
Bekas tanaman sayuran organik

Kalau anda seorang yang kreatif, anda boleh mencuba idea di bawah.. 
Sarang burung
Hadiah





Bersamalah kita menjaga alam sekitar untuk masa depan dan generasi akan datang. Gunakanlah ia semula secara kreatif ataupun kita kumpul dan jual semula di Pusat Pengumpulan Kitar Semula.

Sumber:carian internet

Comments

  1. idea tanam salad tu saya suka . tapi saya nak tanam pokok kesum .

    ReplyDelete
  2. Cantik... cantik... akan ku kerjakan botol2 yang berlambak2 kat umah tu... hehe

    ReplyDelete
  3. kreatif dan cantik hasil dari kreativiti botol plastik.. bekas isi pokok tu mak aiza pernah buat..

    ReplyDelete
  4. kalau kreatif semua bnda boleh jd cantik..hehe..

    ReplyDelete
  5. Kreatif betul. Dari terus terbuang, dapat jugak jimat duit pakai barang-barang terpakai ni.

    ReplyDelete
  6. geram je tengok benda kreatif n cute ni... tapi tangan akk ni tak berapa nak kreaif

    ReplyDelete
  7. Kitar semula demi menjaga alam dan untuk generasi hadapan!
    Menarik idea2 tu...

    ReplyDelete
  8. Kraetif & menarik..comel je hadiah tu..

    ReplyDelete
  9. mmg betul2 idea kitar semula.. cantik dan sgt kreatif..

    ReplyDelete
  10. Berkenan dgn bekas tanaman sayur organik tu... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KRAFTANGAN DARIPADA BATANG AISKRIM

Bila Hati Tersentap !!!