Lagu Pilihan Nasyid

Assalamualaikum..

Kembali bersiaran selepas penat bekerja.So hari ini kita dengar lagu kegemaran aina dan anis. Lagu nasyid Rasulullah dari kumpulan Hijaz.Diorang berdua memang suka sangat lagu ni.Lebih-lebih lagi anis memang hafal lagu ni.

Sebenarnya banyak lagi pilihan lagu nasyid yang aku memang suka.Antaranya Raihan,Inteam,Rabani dll. Album pertama Puji-Pujian dari kumpulan nasyid Raihan memang wajib ada  dalam kereta.Senang,kalau dah bosan dengar lagu yang radio putarkan, kita dengar lagu nasyid. Rasa tenang, aman dan sejuk je hati.
Aku memang penggemar irama nasyid sejak sekolah dulu. Lagipun lagu nasyid banyak membawa mesej dan nasihat yang disampaikan.Lirik lagunya mengajak kita kearah kebaikan dan melodinya boleh membawa ketenangan jiwa.

Semoga lagu nasyid tetap menjadi pilihan dan menjadi lagu evergreen pada masa akan datang.

-tamat- 

Comments

  1. lagu rasullulah tu hafal sampai habis lirik diaa. ehehe. bestt!

    Jemput singgah blog. ^^
    BLOG AINA AKMAL

    ReplyDelete
  2. Yup..kita pun suka...Raihan punya tu tak ada yang boleh beat lagi kot...

    ReplyDelete
  3. Lagu-lagu nasyid ni selalu saya dengar waktu standby nak pegi masjid hari Jumaat waktu zaman budak-budak dulu.

    ReplyDelete
  4. Mmg sedap lagu2 nasyid mereka ni... berbeza dari yg dulu2 dengar sewaktu zaman budak2...

    ReplyDelete
  5. All time fevret kot raihan ni. Baguslah kak bg aina dgn anis layan lagu nasyid. Moga mereka jadi anak yg solehah :)

    ReplyDelete
  6. munif hijaz ms ni...alahai...kurus bebenor... ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KRAFTANGAN DARIPADA BATANG AISKRIM

Bila Hati Tersentap !!!

DIY BOTOL PLASTIK