Sikap Jepun yang patut dipuji

Walaupun pasukan Jepun kalah 1-2 kepada Ivory Coast pada hari sabtu,14 Jun beberapa penyokong Jepun kelihatan telah mengutip sampah di stadium selepas perlawanan Piala Dunia.

Sikap positif yang ditunjukkan oleh mereka patut dicontohi dan dipuji oleh penyokong bola sepak di negara ini malah seluruh rakyat Malaysia.


Penyokong Jepun kutip sampah

Penyokong Jepun kutip sampah

Memang tidak dinafikan rakyat Jepun memang mementingkan kebersihan dan mempunyai disiplin yang tinggi. Tabiat yang pentingkan kebersihan ni lah terbawa-bawa sehingga ke negara orang..






Comments

  1. Baguskan mereka semua ni.. Contohilah mereka yg sememangnya terbaik

    ReplyDelete
  2. Respect dengan rakyat Jepun. Sikap mementingkan kebersihan memang dah tertanam secara semula jadi di dalam jiwa mereka sejak kecil.

    ReplyDelete
  3. Terbaik ah. Terlalu menjaga kebersihan. Sampaikan kat negara orang pun still terbawak tabiat jaga kebersihan. Tabik spring gitu.

    ReplyDelete
  4. Kita ptut mencontohi dorg ni..sgt berdisiplin.. #respect

    ReplyDelete
  5. suka tgk sungai di tengah bandar tokyo , bersih . klu sungai kelan tu , kelabu jer airnya .

    ReplyDelete
  6. Dispilin dia orang memang tip topkan..respect...

    ReplyDelete
  7. Orang Jepun memang macam ni, sebab pernah keje ngan bos Jepun dulu... Sangat disiplin... sangat pentingkan kebersihan... :)

    ReplyDelete
  8. ada jugak terbaca pasal ni sebelum ni.. #respect ..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KRAFTANGAN DARIPADA BATANG AISKRIM

Bila Hati Tersentap !!!

DIY BOTOL PLASTIK