Duit Raya~Simpan Ya

Aina : Mama duit raya kakak dah banyak.
Mama:Nanti kita simpan kat bank ye duit kakak tu.
Aina:Bank mana Mama.Tabung Haji ke?
Mama:Yelah.
Aina:Ok.Mama.

Seronokkan jadi kanak-kanak. Dapat duit raya.Kumpul duit raya.Tapi yang bezanya duit raya dulu dan sekarang nilainya berbeza.Zaman Azlea dulu,duit raya bila dapat RM1.00 tu paling banyak. Sekarang ni kanak-kanak bila dapat duit raya RM1.00.Diorang akan cakap seringgit je.


Tapi yang penting sikit ke banyak ke, duit raya mesti simpan.Macam Aina dan Anis, Azlea dah buka bank Tabung Haji dan SSPN untuk mereka. Memang dah diajar menyimpan duit. Tapi Azlea tak simpan semuanya.Azlea akan tinggalkan sikit contohnya RM5.00 dalam tabung diorang.Bagi Azlea,duit raya anak-anak adalah milik mereka dan sebagai ibubapa kita mesti menjaga amanah ini sebaik yang mungkin.

p/s:Banyakke tahun ni adik2 dan anak uolls dapat duit raya?








Comments

Popular posts from this blog

KRAFTANGAN DARIPADA BATANG AISKRIM

Bila Hati Tersentap !!!

DIY BOTOL PLASTIK